Uwaga Pracodawcy! Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy od 1 czerwca 2025r.
Informujemy, że z dniem 01.06.2025r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U z 2025r. poz. 620), która wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
W związku z powyższym prosimy o zapoznanie się z ww. przepisami i zachęcamy do składania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl