Wydawca treści

"Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku od 30 roku życia, będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie dzierżoniowskim (IV)"

Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie realizuje w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego RPO WD 2014-2020

Tytuł projektu: „Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku od 30 roku życia, będących
w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie dzierżoniowskim (IV)"

Oś Priorytetowa 8
Działanie 8.1 

Okres realizacji projektu:  01.01.2018r. – 31.03.2019r.
Całkowita wartość projektu: 1 823 440,00 zł (w tym wkład krajowy 273 516,00 zł);   
w tym 1 728 440,00 zł w 2018 roku oraz 95 000 zł w 2019 roku.
 
Cel  główny projektu:
Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób od 30 roku życia pozostających bez pracy
w powiecie dzierżoniowskim.
 
Grupa docelowa:
W projekcie mogą brać udział osoby w wieku od 30. roku życia pozostające bez pracy, zarejestrowane jako bezrobotne, znajdujące się  w szczególnej sytuacji na rynku pracy, należące do co najmniej jednej z grup: imigranci, reemigranci, osoby starsze powyżej 50 roku życia, kobiety, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach oraz osoby zamieszkujące tereny wiejskie (teren gminy wiejskiej Dzierżoniów, miasta i gminy Niemcza oraz gminy Łagiewniki).
Pierwszeństwo udziału w projekcie mają osoby, które zamieszkują obszary powiatu dzierżoniowskiego objęte programem rewitalizacji. Zapewniamy możliwość skorzystania ze wsparcia byłym uczestnikom projektu z zakresu wyłączenia społecznego realizowanych
w ramach celu tematycznego 9 w RPO WD
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji,
w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn
.
 
Rekrutacja do projektu prowadzona jest na bieżąco od 01.01.2018 do wyczerpania środków przeznaczonych na poszczególne formy wsparcia.

W okresie realizacji projektu Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie planuje objąć wsparciem 159 osób, w tym:
  • osoby o niskich kwalifikacjach – 46
  • osoby z niepełnosprawnościami – 20
  • osoby długotrwale bezrobotne – 48
  • osoby w wieku 50 lat i więcej  – 19
  • osoby, które otrzymały bezzwrotne środki na podjęcie działalności gospodarczej
    w programie – 44
  • osoby zamieszkujące obszary wiejskie - 26
 
Dobór uczestników poprzedzony jest analizą predyspozycji, umiejętności oraz problemów zawodowych poprzez opracowanie lub aktualizację Indywidualnego Planu Działania. Analiza pozwala na dopasowanie oferty pomocy, w taki sposób aby odpowiadała na rzeczywiste potrzeby uczestnika projektu.

Planowane formy wsparcia:
  • poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy
  • staże
  • środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej 
  • prace interwencyjne
  • szkolenia
Planowanym efektem projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez co najmniej:
- 42% uczestników w najtrudniejszej sytuacji, w tym imigranci, reemigranci, osoby w wieku 50 lat i więcej, kobiety, osoby z niepełno sprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby z niskimi kwalifikacjami do poziomu ISCED 3.

Szczegółowe informacje można uzyskać w PUP Dzierżoniów, ul. Rynek 27, 58-200
w Dzierżoniowie:
- o projekcie: pok. 106, tel. 74 832 52 47
- z zakresu aktywnych form wsparcia:
  • staże  – pok. 5, tel. 74 832 52 43
  • prace interwencyjne – pok. 5, tel. 74 832 52 49
  • środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej – pok. 5a, tel. 74 832 52 42
  • szkolenia – pok. 3, tel. 74 832 52 35
lub w filii w Bielawie, ul. Wolności 109 – pok. 1, tel. 74 832 52 61

Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta.
Aktualne ogłoszenia dotyczące naboru wniosków na poszczególne formy wsparcia dostępne są tutaj.
Obowiązujące druki wniosków do pobrania dostępne są tutaj.
Szczegółowy harmonogram form wsparcia w projekcie doostępny jest poniżej:
 

Załączniki

Harmonogram udzielanych form wsparcia RPO WD
Harmonogram udzielanych form wsparcia RPO WD.xlsx 18 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Konkurs na asystenta w Sądzie Okręgowym w Świdnicy


Chcesz zacząć zarabiać przez internet? Weź udział w konkursie!

Praca.pl zaprasza do udziału w najnowszym konkursie przygotowany przez portal Praca.pl w ścisłej współpracy z partnerem WebWave.

Tematem konkursowym jest:

„Zarabianie przez internet – jak strona www pomoże Ci w rozkręceniu firmy?”

Co trzeba zrobić by wziąć w nim udział?
- krótko (do 10 zdań) odpowiedzieć na pytanie jak skorzystasz ze strony WWW aby zacząć zarabiać. Twoja odpowiedź musi być kreatywna, oryginalna i dotąd nigdzie nie publikowana;
-  wypełnić formularz dostępny na stronie konkursu (każda osoba może wysłać tylko jedno zgłoszenie);
- czekać na wyniki.

Jaka jest nagroda?
Autor najlepszej i najbardziej kreatywnej odpowiedzi otrzyma nagrodę, którą będzie stworzenie strony internetowej przez Partnera naszego konkursu WebWave, plus roczny abonament na tę stronę. Jest więc o co walczyć.

Formularz zgłoszeniowy oraz bardziej szczegółówe informacje na stronie:
https://www.praca.pl/konkurs/zarabianie-przez-internet-jak-strona-www-pomoze-w-rozkreceniu-firmy/


Praca na stanowisku: operator produkcji

Zapraszamy na spotkanie rekrutacyjne z firmą Universal Scientific Industrial Poland Sp. z o.o z Biskupic Podgórnych, które odbędzie się  26.02.2025r. o godz. 9:00.
Rekrutacja dotyczyć będzie s
tanowiska: operator produkcji – montaż.

Warunki pracy:
- wynagrodzenie: 4670 zł brutto/ miesięcznie;
- praca stojąca w systemie trzyzmianowym (07:00-15:00, 15:00-23:00 i 23:00-07:00), od poniedziałku do piątku;
- umowa o pracę na okres próbny – 3 miesiące, kolejna na czas określony lub nieokreślony
- premia frekwencyjna 150 zł brutto – do 3 miesięcy pracy;
- premia frekwencyjna 200 zł brutto – powyżej 3 miesięcy pracy;
- szereg benefitów
Miejsce pracy: Biskupice Podgórne k. Wrocławia, ul. Innowacyjna 4
Pracodawca zapewnia bezpłatny dojazd z Dzierżoniowa
i Łagiewnik.


Więcej informacji w załącznikach:
- operator produkcji
- rozkład jazdy


Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą ww. firmy i mieć możliwość osobistej rozmowy z zespołem rekrutacyjnym to weź ze sobą CV i przyjdź do nas z pozytywnym nastawieniem. Czekamy na Ciebie !!

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z pośrednikiem pracy
pod nr tel. 748325233 lub 748325235 lub osobiście w siedzibie urzędu, tj. PUP Dzierżoniów Rynek 27 Dzierżoniów sala 3.


Załączniki

Operator Produkcji
Operator Produkcji.pdf 170 KB
USI rozkład jazdy 2025
USI rozkład jazdy 2025.pdf 43 KB

UWAGA ! Informacja dotycząca PIT 11 !

Informujemy, że osoby, które pobierały świadczenia pieniężne w 2024r. mogą osobiście odbierać swoje informacje o dochodach  PIT 11 oraz roczny raport składek społecznych i zdrowotnych od 21.01.2025r.
 
  •  informacja pokój nr 2 ( po pobraniu biletu z biletomatu: informacja (zaświadczenia))

Ogłoszenie o I naborze wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku

Ogłoszenie o I naborze wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku


Zapraszamy pracodawców do złożenia w terminie od 27.01.2025r. do 07.02.2025r. wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców.

Wniosek o przyznanie środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy w ramach priorytetów ustalonych na rok 2025 wraz z załącznikami dostępny jest pod linkiem: dokumenty-do-pobrania

Kwota na realizację działań w ramach KFS w 2025 roku – 890.000,00 zł.

Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (tj. Dz. U. z 2018 poz. 117).
  1. Wniosek należy złożyć:
    1. W formie papierowej w PUP w Dzierżoniowie, Rynek 27, 58-200 Dzierżoniów, pokój 102 I piętro (sekretariat), w godzinach pracy urzędu tj. od 7.30 do 15.30. W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data i godzina wpływu wniosku do PUP w Dzierżoniowie.
    2. Drogą elektroniczną poprzez platformę:
  • e- Doręczenia; adres do e-Doręczeń: AE:PL-78531-34776-IRUTC-20;
  • ePUAP; adres elektronicznej skrzynki podawczej: epuap.gov.pl /PUP_Dzierzoniow/SkrytkaESP.
Wnioski muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, albo podpisem osobistym.
O złożeniu wniosku decyduje data i godzina wpływu wniosku na platformę e-Doręczenia lub ePUAP – w pierwszym dniu naboru od godziny 7.30, w ostatnim dniu naboru do godziny 15.30;
  1. Składając wniosek, prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na ważne informacje i objaśnienia dotyczące wypełniania wniosku opisane w części VII i VIII.
UWAGA!
Przedkładane w trakcie naboru dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski przed złożeniem ich w PUP. Dokumenty złożone w języku innym niż język polski, nie będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku.
  1. Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego PUP w Dzierżoniowie przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawców zgodnych z poniższymi priorytetami:
Priorytet nr 1
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie

Przyjęte sformułowanie niniejszego priorytetu pozwala na sfinansowanie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności ogólno-zawodowych (w tym tzw. kompetencji miękkich), o ile powiązane są one z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie danego powiatu bądź województwa.

Wykaz źródeł stanowiących podstawę oceny zawodów deficytowych – barometr zawodów 2025:
barometr-zawodów-powiat-dzierzoniowski-2025

barometr-zawodów-wojewodztwo-dolnoslaskie-2025

Priorytet nr 2
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Przez „nowe procesy", technologie czy narzędzia pracy" w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy.


Priorytet nr 3
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1859).

Dofinansowane formy kształcenia ustawicznego mają wspomagać wprowadzenie zmian umożliwiających utrzymanie się na rynku czy pozwalających uniknąć zwolnień czy wręcz zatrudnić nowych pracowników. Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.
 
Przywołane rozporządzenie dotyczy -w przypadku województwa dolnośląskiego- m.in. powiatu dzierżoniowskiego.

Priorytet nr 4
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy
Przyjęte sformułowanie niniejszego priorytetu pozwala na sfinansowanie szkoleń mających na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników, zawierających tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
  • do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
  • dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
  • rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach.
  • do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy
  • na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji
  • dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.
Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce.
 
Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności.


Priorytet nr 5
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej

Priorytet oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy. Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy.

Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to m.in.:

  • rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego
  • przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi
  • skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy
  • różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się zróżnych grup pokoleniowych
  • promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
Priorytet nr 6
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
  • doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu/ branży;
  • doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
  • rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
Priorytet nr 7
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych
Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną, a celem jego wprowadzenia jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

W ramach niniejszego priorytetu nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.
 
Priorytet nr 8
Rozwój umiejętności cyfrowych
Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

Kompetencje cyfrowe to także umiejętności korzystania z danych i informacji, umiejętności porozumiewania  się i współpracy, tworzenie treści cyfrowych, programowanie, kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem.


Priorytet nr 9
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną

Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych i bardziej efektywne energetycznie. W Polsce ma oznaczać ona rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech filarach:

  • dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,
  • decentralizacja–dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych odnawialnych źródeł energii o mniejszej mocy,
  • digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami na hurtowym rynku energii).
Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.
 
III. Limity dofinansowania na 2025r.

W przypadku pracodawców zatrudniających :
  1. Do 10 pracowników-do 100% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej niż 30.000 zł.;
  2. Od 10 pracowników-do 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej niż 80.000 zł.
Uwaga!
  1. Maksymalna wysokość środków KFS, o którą może ubiegać się Wnioskodawca na kształcenie ustawiczne jednego pracownika nie może przekroczyć 300% przeciętnego wynagrodzenia tj. 24.484,86 zł
  2. Wielkość przedsiębiorstwa  należy ustalić zgodnie załącznikiem I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.).

IV. Warunki udziału w naborze
  1. Siedziba lub prowadzenie działalności i wykonywanie pracy na terenie powiatu dzierżoniowskiego.
  2. Spełnienie warunku do objęcia pomocą de minimis.
V. Przeznaczenie środków

Środki KFS otrzymane z Powiatowego Urzędu Pracy pracodawca może przeznaczyć na:
  1. Określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS;
  2. Kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
  3. Egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
  4. Badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończeniu kształcenia;
  5. Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
VI. Składanie i rozpatrywanie wniosków
  1. W przypadku gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, zostanie wyznaczony pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni do jego poprawienia.
  2. Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym informuje się pracodawcę na piśmie, w przypadku:
  1. niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
  2. niedołączenia do wniosku wymaganych załączników, o których mowa w § 5 ust.2 rozporządzenia MPiPS z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z KFS, tj.:
    -zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art.37 ust. 1 pkt 1 i ust.2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
    -informacji określonych w przepisach wydanych na podstawie art.37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
    -kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności-w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
    -programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu;
    -wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawionego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
  1. Wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie w przypadku gdy:
  1. we wniosku przekroczony zostanie limit dofinansowania przysługujący pracodawcy, określony w pkt III ogłoszenia,
  2. Wnioskodawca zalega z zapłatą wynagrodzeń pracownikom, należnych składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz innych danin publicznych i nie zawarł z wierzycielem ugody o warunkach spłaty zadłużenia, bądź zawarł ugodę, ale nie przedłożył jej kopii do wniosku,
  3. Wnioskodawca jest objęty postepowaniem restrukturyzacyjnym i nie dołączył do wniosku kopii dokumentów o otwarciu lub ukończeniu postępowania restrukturyzacyjnego,
  4. został złożony poza terminem naboru,
  5. został złożony na druku niezgodnym ze wzorem określonym przez PUP w Dzierżoniowie,
  6. pracodawca podlega wykluczeniu z możliwości otrzymania publicznych środków finansowych na podstawie prawodawstwa unijnego i krajowego wprowadzającego sankcje wobec podmiotów, które w bezpośredni lub pośredni sposób wspierają agresję Rosji wobec Ukrainy,
  7. pracodawca naruszył ograniczenia, nakazy i zakazy w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
  8. został złożony przez Pracodawcę, w stosunku do którego toczy się postępowanie upadłościowe/likwidacyjne, bądź został złożony wniosek o otwarcie takiego postępowania lub Pracodawca przewiduje złożenie takiego wniosku.
  1. Realizatorem kształcenia ustawicznego nie może być instytucja powiązana osobowo lub kapitałowo z Pracodawcą. W przypadku powiązania, o którym mowa wyżej, wnioskowana forma kształcenia ustawicznego zostanie rozpatrzona negatywnie.
  2. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie podpisze z pracodawcą umowę o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników
  3. Środki KFS przyznawane są na dany rok budżetowy i muszą być w tym roku budżetowym wydatkowane. Wszelkie formy podnoszenia kwalifikacji, planowane do realizacji, powinny rozpocząć się do 30.11.2025r., nie wcześniej niż po zawarciu umowy z PUP.
  4. Wszelkie wydatki na kształcenie ustawiczne poniesione przez pracodawcę przed złożeniem wniosku i zawarciem umowy nie będą uwzględniane przy rozliczeniach.
  5. Ze środków KFS finansowane są wyłącznie koszty części dydaktycznej szkoleń, do których nie zalicza się kosztów dojazdów, zakwaterowania, wyżywienia, rekrutacji.
  6.  Ze środków KFS finansowane są wyłącznie kursy, studia podyplomowe i egzaminy, do których nie zalicza się wszelkiego rodzaju konferencji naukowych, konferencji branżowych, kongresów naukowych, sympozjów itp.
VII. Kryteria oceny wniosków.

Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:
  1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
  2.  Fakt finansowania/nie finansowania pracodawcy działań ze środków KFS w ubiegłym roku.
  3. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy. Pracodawca, który będzie chciał spełnić to kryterium powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu dzierżoniowskiego lub województwa dolnośląskiego. Ocena ta zostanie dokonana w oparciu o zawody deficytowe - barometr zawodów 2025 i dotyczy kształcenia realizowanego w zawodzie deficytowym wynikającym z kierunku kształcenia, a nie z zajmowanego stanowiska pracy.
    Wykaz źródeł stanowiących podstawę oceny zawodów deficytowych:
    barometr-zawodów-powiat-dzierzoniowski-2025

    barometr-zawodów-wojewodztwo-dolnoslaskie-2025
Przydatnym narzędziem do wyszukiwania zawodu w Barometrze zawodów jest wyszukiwarka zawodów znajdująca się pod adresem:
https://barometrzawodow.pl/modul/wyszukiwarka-zawodow
  1. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.
  2. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
  3. W przypadku kursów–posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
  4. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS (rozwoju firmy, gdy kształceniem objęty jest pracodawca).
  5. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Szczególną uwagę PUP w Dzierżoniowie będzie zwracał na uzasadnienie konieczności odbycia konkretnej formy kształcenia ustawicznego i wykazaną zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy oraz na udokumentowanie jakości usługi finansowanej ze środków KFS.

Ocena wniosków prowadzona będzie w formule konkursu. O pierwszeństwie dofinansowania decydować będzie punktowa lista rankingowa utworzona zgodnie z kartą oceny wniosku załączoną do ogłoszenia.

Dopuszcza się negocjacje z pracodawcą w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usług, programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usług oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.

UWAGA! Nie ma możliwości wypełniania i weryfikowania z pracownikami urzędu składanych wniosków.

Dodatkowe dokumenty informacyjne dla Pracodawcy dotyczące naboru wniosków.
  1. Karta oceny wniosku.
  2. Wyjaśnienia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczące priorytetów.
Dokumenty do pobrania:
  1. WNIOSEK KFS 2025
  2. załącznik a - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
  3. załącznik b - Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
  4. załącznik c - Program kształcenia ustawicznego
  5. załącznik d - Zakres egzaminu
  6. załącznik e - Oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nienaruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ( dotyczy Pracodawców posiadających wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym spółki cywilne)
  7. załącznik f - Oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nienaruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii (dotyczy Pracodawców posiadających wpis do Krajowego Rejestru Sądowego)
  8. załącznik g - Oświadczenie dotyczące stosowania zapisów o pomocy publicznej–infrastruktura podwójnego wykorzystania
  9. załącznik h – Oświadczenie pracodawcy o niepodleganiu wykluczeniu, o którym mowa w pkt VI ppkt 3 lit. f niniejszego ogłoszenia
Podstawa prawna:
-ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
-rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r.
w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
-rozporządzenie Komisji (UE) 2023 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L rok 2023 poz. 2831);
-rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352/9);
-ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
-rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
-rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
-ustawa z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
- rozporządzenie Komisji (UE) Nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z 28.06.2014, str. 45).

VIII. Przetwarzanie danych osobowych–klauzula informacyjna

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie (dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie, 58-200 Dzierżoniów, Rynek 27);
  2. Pytania dotyczące celu, sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu uprawnień można kierować do Inspektora Ochrony Danych: inspektor@dzierzoniow.praca.gov.pl;
  3. Administrator danych osobowych będzie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe
    w ramach wykonywania ustawowych obowiązków na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 9 ust. 2 lit. g) RODO, czyli wypełnienia przez PUP w Dzierżoniowie obowiązku, w ściśle określonych celach oraz zakresie, na podstawie konkretnych przepisów prawa (w celu zawarcia i realizacji umowy o przyznanie środków KFS, której stroną będzie osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
    W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda tj. art. 6 ust. 1 a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Zgoda taka może dotyczyć np. przetwarzania danych osobowych nie uregulowanych przepisami prawa;
  4. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi PUP zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu;
  5. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a następnie  przetwarzane będą również w celach archiwalnych;
  6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego do spraw ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r., a także przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia
  1. prawo dostępu do danych osobowych (w tym do uzyskania kopii tych danych);
  2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  3. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku gdy:
    -osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
    -przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
    -administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do  ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
    -osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
  4. prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
    -przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie  zgody wyrażonej przez tą osobę;
    -przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
  5. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
    -zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez administratora;
    -przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów  mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem;
  1. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w przypadku, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  2. Pani/Pana dane nie będą profilowane w rozumieniu "RODO".

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji