Wydawca treści

Ogłoszenie o I naborze wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2022 roku

Ogłoszenie o I naborze wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2022 roku



Zapraszamy pracodawców do złożenia w terminie od 31.01.2022r. do 04.02.2022r. wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców.

Wniosek o przyznanie środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy w ramach priorytetów ustalonych na rok 2022 wraz z załącznikami dostępny jest pod adresem: https://dzierzoniow.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania

Kwota na realizację działań w ramach KFS w 2022 roku – 390.000,00 zł.

Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (tj. Dz. U. z 2018 poz. 117)

I. Wniosek należy złożyć:

1. W formie papierowej w PUP w Dzierżoniowie, Rynek 27, 58-200 Dzierżoniów, pokój 102
 I piętro (sekretariat), w godzinach pracy urzędu tj. od 7.30 do 15.30. W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską, o złożeniu wniosku decyduje data i godzina wpływu wniosku do PUP w  Dzierżoniowie;
2. Drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP; adres elektronicznej skrzynki podawczej: epuap.gov.pl /PUP_Dzierzoniow/SkrytkaESP. Wnioski muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym, albo podpisem osobistym.
O złożeniu wniosku decyduje data i godzina wpływu wniosku na platformę ePUAP –
w pierwszym dniu naboru od godziny 7.30, w ostatnim dniu naboru do godziny 15.30;
3. Wniosek złożony poza wyznaczonym terminem i godzinami naboru nie będzie rozpatrywany i zostanie odesłany Wnioskodawcy;
4. Składając wniosek, prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na ważne informacje
 i objaśnienia dotyczące wypełniania wniosku opisane w części VII I VIII.
  •  
Przedkładane w trakcie naboru dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski przed złożeniem ich w PUP.

II. Środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego PUP w Dzierżoniowie przeznaczy na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników
i pracodawców zgodnych z poniższymi priorytetami:

Priorytet 1


Wsparcie kształcenia ustawicznego osób zatrudnionych w firmach, które na skutek pandemii COVID-19, musiały podjąć działania w celu dostosowania się do zmienionej sytuacji rynkowej.

Do wsparcia w ramach tego priorytetu mają prawo pracodawcy, którzy w związku ze zmianami na rynku spowodowanymi pandemią, musieli podjąć działania w celu dostosowania się do nowych warunków. Z założenia nabyte nowe umiejętności lub uprawnienia umożliwią szybsze reagowanie na zmiany i dostosowanie się do nowych uwarunkowań na rynku.
Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest oświadczenie pracodawcy
o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku ze zmianami
w profilu działalności lub poszerzeniem/rozwojem działalności związanym z pandemią COVID-19.

Priorytet 2

Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem.

Przyjęty zapis priorytetu pozwala na sfinansowanie niezbędnych form kształcenia ustawicznego osobom (np. matce, ojcu, opiekunowi prawnemu), które powracają na rynek pracy po przerwie spowodowanej sprawowaniem opieki nad dzieckiem.

Priorytet adresowany jest przede wszystkim do osób, które w ciągu jednego roku przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie podjęły pracę po przerwie spowodowanej sprawowaniem opieki nad dzieckiem.

Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć oświadczenie, że potencjalny uczestnik szkolenia spełnia warunki dostępu do priorytetu bez szczegółowych informacji mogących zostać uznane za dane wrażliwe np. powody pozostawania bez pracy.

Priorytet 3

Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 3 powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu dzierżoniowskiego lub województwa dolnośląskiego.
Kod zawodu deficytowego dotyczy kierunku szkolenia, a nie zajmowanego obecnie stanowiska pracy.
Wykaz źródeł stanowiących podstawę oceny zawodów deficytowych – barometr zawodów 2022:

Barometr Zawodów województwo dolnośląskie powiat dzierżoniowski 2022

Barometr Zawodów województwo dolnośląskie 2022


Priorytet 4

Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących będących członkami rodzin wielodzietnych.

Priorytet adresowany jest do osób, które mają na utrzymaniu rodziny 3+ bądź są członkami takich rodzin.
Z dofinansowania w ramach priorytetu mogą skorzystać członkowie rodzin wielodzietnych, którzy na dzień złożenia wniosku posiadają Kartę Dużej Rodziny bądź spełniają warunki jej posiadania.
Prawo do posiadania Karty Dużej Rodziny przysługuje wszystkim rodzicom oraz małżonkom rodziców, którzy mają lub mieli na utrzymaniu łącznie co najmniej troje dzieci. Przez rodzica rozumie się także rodzica zastępczego lub osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka. Prawo do Karty Dużej Rodziny przysługuje także dzieciom:
  • w wieku do 18. roku życia,
  • w wieku do 25. roku życia – w przypadku dzieci uczących się w szkole lub szkole wyższej,
  • bez ograniczeń wiekowych w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem
    o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności,
ale tylko w przypadku, gdy w chwili składania wniosku w rodzinie jest co najmniej troje dzieci spełniających powyższe warunki.
 
Priorytet 5

Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej, Zakładów Aktywności Zawodowej, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych oraz pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego wskazanych na liście/rejestrze przedsiębiorstw społecznych prowadzonym przez MRiPS.


Podmioty uprawnione do korzystania z środków w ramach tego priorytetu to:
  • CIS i KIS to jednostki prowadzone przez JST, organizacje pozarządowe, podmioty kościelne lub spółdzielnie socjalne osób prawnych. Centra i Kluby Integracji Społecznej zatrudniają kadrę odpowiedzialną za reintegrację społeczną i zawodową uczestników.
 
  • WTZ  mogą  być  tworzone,  przez  fundacje,  stowarzyszenia  i  inne  podmioty.
Działają one w celu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych. Podmiot prowadzący WTZ zawiera z samorządem powiatu umowę regulującą między innymi warunki i wysokość dofinansowania kosztów utworzenia i działalności warsztatu ze środków PFRON.
Pracodawcy zamierzający skorzystać z tego priorytetu powinni wykazać, że współfinansowane ze środków KFS działania zmierzające do podniesienia kompetencji pracowników związane są z ich zadaniami realizowanymi w CIS, KIS, WTZ, ZAZ, przedsiębiorstwie społecznym lub spółdzielni socjalnej.
   
  • Spółdzielnie socjalne – to podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego.
     
  • Zakłady aktywności zawodowej – to podmioty, które mogą być tworzone przez gminę, powiat oraz fundację, stowarzyszenie lub inną organizację społeczną.

    Ze środków w ramach tego priorytetu korzystać mogą wszyscy pracownicy przedsiębiorstw społecznych i ZAZ oraz pracownicy i członkowie spółdzielni socjalnych.
Priorytet 6

Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i narzędzi pracy, w tym także technologii i narzędzi cyfrowych oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania tego priorytetu musi udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie

Priorytet 7

Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej

O przynależności do branży motoryzacyjnej decydować będzie posiadanie jako przeważającego (według stanu na 1 stycznia 2022 roku) jednego z poniższych kodów PKD:
  • Dział C.22 Produkcja wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych
 
PKD 22.11.Z     Produkcja opon i dętek z gumy; bieżnikowanie i regenerowanie opon z gumy
  • Dział C.29 Produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep, wyjątkiem motocykli:
 
PKD 29.10.A     Produkcja silników do pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli) oraz do ciągników rolniczych
PKD 29.10.B Produkcja samochodów osobowych PKD 29.10.C Produkcja autobusów
PKD 29.10.D     Produkcja pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu towarów
PKD 29.10.E     Produkcja pozostałych pojazdów samochodowych,z wyłączeniem motocykli
PKD 29.20.Z     Produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep
PKD 29.31.Z     Produkcja wyposażenia elektrycznego i elektronicznego do pojazdów silnikowych
PKD 29.32.Z     Produkcja pozostałych części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli
  • Dział C.30 Produkcja pozostałego sprzętu transportowego
PKD 30.91.Z Produkcja motocykli
 
  • Dział G.45 Handel hurtowy i detaliczny pojazdami samochodowymi, naprawa pojazdów samochodowych:
PKD 45.11.Z     Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek
PKD 45.19.Z     Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli
PKD 45.20.Z     Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych,z wyłączeniem motocykli
PKD 45.31.Z     Sprzedaż hurtowa części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli
PKD 45.32.Z     Sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli
PKD 45. 40.Z  Sprzedaż hurtowa i detaliczna motocykli, ich naprawa i konserwacja oraz sprzedaż hurtowa i detaliczna części i akcesoriów do nich
Ze wsparcia w ramach priorytetu mogą skorzystać także firmy posiadające przeważający (według stanu na 1 stycznia 2022 roku) jeden z poniższych kodów PKD, o ile prowadzą produkcję dla branży motoryzacyjnej (co powinno być przedmiotem oświadczenia podmiotu wnioskującego o środki KFS):
  • Dział C.27 Produkcja urządzeń elektrycznych
PKD 27.11.Z     Produkcja elektrycznych silników, prądnic i transformatorów
PKD 27.12.Z Produkcja aparatury rozdzielczej i sterowniczej energii elektrycznej PKD 27.20.Z Produkcja baterii i akumulatorów
PKD 27.40.Z Produkcja elektrycznego sprzętu oświetleniowego PKD 27.90.Z Produkcja pozostałego sprzętu elektrycznego
  • Dział C.28 Produkcja maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowana
PKD 28.15.Z     Produkcja łożysk, kół zębatych, przekładni zębatych i elementów napędowych
Warunkiem dostępu do niniejszego priorytetu jest posiadanie odpowiedniego kodu PKD oraz zawarte we wniosku o dofinansowanie wiarygodne uzasadnienie konieczności nabycia nowych umiejętności.


III. Limity dofinansowania na 2022r.

1. Koszt kształcenia jednego pracownika finansowany będzie do wysokości 8.000 zł.

2. Dla mikroprzedsiębiorców, do 100% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej niż 10.000 zł.

3. Dla małych, średnich i dużych przedsiębiorców, do 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej niż 40.000zł.

IV. Maksymalna liczba działań finansowana na jednego uczestnika kształcenia ustawicznego.

Na jednego uczestnika kształcenia ustawicznego przypadać mogą maksymalnie dwa działania (np. jedna osoba może być uczestnikiem dwóch kursów albo jednego kursu
i studiów podyplomowych albo jednego kursu i jednego egzaminu itp.).
Kursu zakończonego egzaminem zewnętrznym, przeprowadzonym przez instytucje/organy/komisje itp. do tego uprawnione, nie należy traktować jako jednego działania. W tym wypadku mamy bowiem do czynienia z dwoma różnymi działaniami (kursem i egzaminem), z których każde winno zakończyć się wydaniem odrębnego dokumentu potwierdzającego: ukończenie kursu oraz uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu, tym samym uzyskanie kwalifikacji zawodowych w danym zakresie.
Dofinansowanie nie będzie przyznawane na szkolenia „miękkie", chyba że są one powiązane z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym lub priorytetem 6.

V. Warunki udziału w naborze

1. Siedziba lub prowadzenie działalności i wykonywanie pracy mieści się na terenie powiatu dzierżoniowskiego;
2. Spełnienie warunku do objęcia pomocą de minimis.

VI. Przeznaczenie środków

Środki KFS otrzymane z Powiatowego Urzędu Pracy pracodawca może przeznaczyć na:
1) określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku
z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS;
2) kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
3) egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
4) badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończeniu kształcenia;
5) ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

VII. Składanie i rozpatrywanie wniosków

1. W przypadku gdy wniosek jest wypełniony nieprawidłowo, zostanie wyznaczony pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni do jego poprawienia.
2. Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym informuje się pracodawcę na piśmie,
w przypadku:
1) niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
2) niedołączenia wymaganych załączników do wniosku,
3) złożenia wniosku poza terminem naboru,
4) złożenia wniosku na nieobowiązującym druku.
3. Formy kształcenia ustawicznego, w których Pracodawca jest powiązany osobowo lub kapitałowo z realizatorem kształcenia wskazanym we wniosku, będą rozpatrzone negatywnie.
4. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Powiatowy Urząd Pracy
w Dzierżoniowie podpisze z pracodawcą umowę o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracodawców i pracowników.
5. Środki KFS przyznawane są na dany rok budżetowy i muszą być w tym roku budżetowym wydatkowane. Wszelkie formy podnoszenia kwalifikacji, planowane do realizacji, powinny
rozpocząć się do 30.11.2022r., nie  wcześniej niż po zawarciu umowy z PUP.
6.Wszelkie wydatki na kształcenie ustawiczne poniesione przez pracodawcę przed złożeniem wniosku i zawarciem umowy nie będą uwzględniane przy rozliczeniach.
7. Ze środków KFS finansowane są wyłącznie koszty części dydaktycznej szkoleń, do
których nie zalicza się kosztów dojazdów, zakwaterowania, wyżywienia, rekrutacji, materiałów szkoleniowych (płyty, podręczniki) itp.
8. Ze środków KFS finansowane są wyłącznie kursy, studia podyplomowe i egzaminy,
do których nie zalicza się wszelkiego rodzaju konferencji naukowych, konferencji branżowych, kongresów naukowych, sympozjów itp.

VIII. Kryteria oceny wniosków.

Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:
1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
2. Fakt finansowania/nie finansowania pracodawcy działań ze środków KFS w ubiegłym roku.
3. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego
z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy.
Pracodawca, który będzie chciał spełnić to kryterium powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu dzierżoniowskiego lub województwa dolnośląskiego. Ocena ta zostanie dokonana w oparciu o zawody deficytowe - barometr zawodów 2022 i dotyczy kształcenia realizowanego
w zawodzie deficytowym wynikającym z kierunku kształcenia, a nie z zajmowanego stanowiska pracy.
Wykaz źródeł stanowiących podstawę oceny zawodów deficytowych:
Barometr Zawodów województwo dolnośląskie powiat dzierżoniowski 2022
Barometr Zawodów województwo dolnośląskie 2022
4. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS
w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.
5. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
6. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego
dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
7. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym
finansowanym ze środków KFS (rozwoju firmy, gdy kształceniem objęty jest pracodawca).
8. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku,
z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Szczególną uwagę PUP w Dzierżoniowie będzie zwracał na uzasadnienie konieczności odbycia konkretnej formy kształcenia ustawicznego i wykazaną zgodność kompetencji
nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy oraz na udokumentowanie jakości usługi finansowanej ze środków KFS.

O pierwszeństwie dofinansowania decydować będzie punktowa lista rankingowa utworzona zgodnie z kartą oceny wniosku załączoną do ogłoszenia.
Dopuszcza się negocjacje z pracodawcą w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usług, programu
kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usług oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.


 
UWAGA!
Nie ma możliwości wypełniania i weryfikowania z pracownikami urzędu składanych wniosków.

Dodatkowe dokumenty informacyjne dla Pracodawcy dotyczące naboru wniosków:
1. Karta oceny wniosku
2. Wyjaśnienia Ministra Pracy i Polityki Społecznej dotyczące priorytetów

Dokumenty do pobrania:
1. wniosek KFS 2022
2. załącznik a -Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
3. załącznik b - Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
4.załacznik c - Program kształcenia ustawicznego
5.załącznik d - Zakres egzaminu
6.załącznik e -  Oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nie naruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ( dotyczy Pracodawców posiadających wpis do Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej w tym spółki cywilne)
7.załacznik f - Oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nie naruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii (dotyczy Pracodawców posiadających wpis do Krajowego Rejestru Sądowego)
8. załącznik g - Oświadczenie dotyczące stosowania zapisów o pomocy publicznej – infrastruktura podwójnego wykorzystania


Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
- rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352/1);
- rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352/9);
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;


IX. Przetwarzanie danych osobowych – klauzula informacyjna

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz
o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy
w Dzierżoniowie (dane kontaktowe: Powiatowy Urząd Pracy w Dzierżoniowie, 58-200 Dzierżoniów, Rynek 27);
2. Pytania dotyczące celu, sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz przysługujących Pani/Panu uprawnień można kierować do Inspektora Ochrony Danych: inspektor@dzierzoniow.praca.gov.pl;
3. Administrator danych osobowych będzie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w ramach wykonywania ustawowych obowiązków na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 9 ust. 2 lit. g) RODO, czyli wypełnienia przez PUP w Dzierżoniowie obowiązku, w ściśle określonych celach oraz zakresie, na podstawie konkretnych przepisów prawa (w celu zawarcia i realizacji umowy o przyznanie środków z rezerwy KFS, której stroną będzie osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda tj. art. 6 ust. 1 a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO. Zgoda taka może dotyczyć np. przetwarzania danych osobowych nie uregulowanych przepisami prawa;
4.  Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom,
z którymi PUP zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu;
5. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a następnie  przetwarzane będą również w celach archiwalnych;
6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego do spraw ochrony danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan,
iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., a także przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia
a. prawo dostępu do danych osobowych (w tym do uzyskania kopii tych danych);
b. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku gdy:
- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do  ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
-osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
d. prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie  zgody wyrażonej przez tą osobę;
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
e. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie  zadania realizowanego w interesie publicznym lub
w ramach sprawowania władzy publicznej przez  administratora;
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów  mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem;
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w przypadku, gdy przesłankę przetwarzania danych  osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
8. Pani/Pana dane nie będą profilowane w rozumieniu "RODO".
 

Załączniki

WNIOSEK KFS 2022
WNIOSEK KFS 2022.doc 1398 KB
Wytyczne MRiPS -KFS 2022
Wytyczne MRiPS -KFS 2022.doc 213 KB
karta_oceny_wniosku
karta_oceny_wniosku.doc 81 KB
załącznik_a_formularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_de_minimis
załącznik_a_formularz_informacji_przedstawianych_przy_ubieganiu_sie_o_pomoc_de_minimis.xls 145 KB
zalącznik_b_ formularz _informacji_przedstawionych_przy_ubieganiu_ się_o_pomoc_de minimis_w_rolnictwie_lub_rybołówstwie
zalącznik_b_ formularz _informacji_przedstawionych_przy_ubieganiu_ się_o_pomoc_de minimis_w_rolnictwie_lub_rybołówstwie.odt 11 KB
załącznik c-program kształenia ustawicznego
załącznik c-program kształenia ustawicznego.doc 253 KB
załącznik d-zakres egzaminu
załącznik d-zakres egzaminu.doc 185 KB
Załącznik e- oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nie naruszeniu ograniczeń nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
Załącznik e- oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nie naruszeniu ograniczeń nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.docx 21 KB
Załącznik f- oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nie naruszeniu ograniczeń nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
Załącznik f- oświadczenie Pracodawcy będącego beneficjentem pomocy publicznej o nie naruszeniu ograniczeń nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.docx 22 KB
załącznik g-oświadczenie dotyczące stosowania przepisów o pomocy publicznej w przypadkach infrastruktury podwójnego wykorzystania
załącznik g-oświadczenie dotyczące stosowania przepisów o pomocy publicznej w przypadkach infrastruktury podwójnego wykorzystania.docx 22 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji